ילד מאומץ שונה משאר הילדים –

אמר לי אב מאמץ באחד המפגשים.

בוא נבדוק יחד את המחשבה הזו ב-4 שאלות:

1| האם זו אמת? – כן, הייתה התשובה. גם ההורים האחרים הנהנו בראשם.

2| האם אתה יכול לדעת בוודאות? האם אתה יודע בלי שום ספק שהוא שונה? – ברור, ענה מייד.

3| מה קורה לך כשאתה מאמין שהילד שלך שונה מכל שאר הילדים? – המשכתי לשאול.

התפתחה שיחה מאד מעניינת בין המשתתפים. ההורים הביעו כל כך הרבה דעות, תגובות, הרגשות כלפי המחשבה שהילד המאומץ שונה משאר הילדים. כשהפרדנו את העובדה: הילד מאומץ, גילינו שהמחשבה 'הוא שונה משאר הילדים' – היא זו שמעוררת מחלוקת. החקירה שהתנהלה סביבה הייתה מרתקת, ממש הבהרנו את הערכים עליהם חשוב לנו שהילדים שלנו יגדלו. 

והקשיתי – אני מזמינה אתכם להעמיק את הבדיקה של כל אחד מכם עם עצמו ובקול רם –

4| מי תהיו מול הילד שלכם בלי המחשבה שהוא שונה משאר הילדים? הוא בבית, בכתה, במשפחה ואתם לא מתעסקים במחשבה שהוא שונה משאר הילדים – מי אתם?

לא היה פשוט לרדת לעומק והתשובות שהתקבלו היו מאד מרגשות – כאן בכתבה במלואה

ואז הצעתי – בואו נגלגל את המחשבה הזו לכל הכיוונים, נהפוך אותה ונבחן אותה מכל הזוויות שאפשר.

באותה כתבה – תוכלו לראות איך גלגלנו והפכנו את המחשבה!

ולבסוף גילינו שאפשר גם להגיד כמו שאמרנו בהתחלה, בהרבה גאווה – ילד מאומץ שונה משאר הילדים –  אבל לא בהאשמה כי –

הוא המיוחד שלי, וגם בעיני עצמו, ואין לנו שום בעייה עם זה – שינוי גישה. אחלה ממש!

אז ראינו את המשחקים עם המחשבה הזאת, מה עושים בזמן אמת?? – שואלים ההורים, הרי בחיים אין זמן לשחק, אי אפשר להתפלמס, צריך לתקתק אותה, להגיב מייד – מה עושים?

התשובה שלי – יש לכם שתי ברירות: – אותן תמצאו כאן.